Всем привет!
Вещаю! Может кому будет полезно!)
С наступлением холодов столкнулся с небольшой проблемкой!
При температуре около 0 и ниже, при запуске двигателя, после длительной стоянки на морозе (например после ночи) приборка предательски начинала "пищать" и на экране выскакивало что-то вроде "stop! check coolant, owners manual!"

Первый раз сразу же заглушил двигатель, дернул капот и побежал смотреть уровень антифриза, ожидал увидеть пустой бачек или фонтан антифриза на двигателе, но все было в норме и по уровню)

Антифриз грубо говоря "свежий", менял чуть больше года назад, вместе с помпой и т.д.
попробовал завести снова и вуаля! и больше никаких ошибок на протяжении всех поездок за день! )
На след утро температура поднялась чуть выше 0 и при старте двигателя никаких ошибок не выскакивало!
Но как только температура снова опустилась, все повторилось по новой!
В ИТОГЕ: пытался найти в чем суть проблемы, много всего перечитал, в основном все сходилось к замене расширительного бачка (т.к. вроде "окисляются" контакты уровня жидкости, но они не съемные и впаяны в сам бачок) и/или жидкости.

Т.к. антифриз в норме, я решил попробовать сначала их почистить, ибо поменять бачок никогда не поздно!
сняв крышку, через горловину, длинным пинцетом "пошкрябал" эти самые контакты! И это сработало))) ЭТО БЫЛ САМЫЙ БЫСТРЫЙ РЕМОНТ В ГАЛАКТИКЕ! теперь даже в минус никакого писка и ошибок нет! я доволен!

MacTDI

Registered

Yesterday I got this message that said "Check Coolant / Owner’s Manual" on the MFI display. Went out and purchased a gallon of "VW Coolant Antifreeze" (part # G012A8G1G). This morning I proceded to top it off and it took the whole gallon before reaching "Max Level". Took my dogs out to the DogRun (30 miles round trip) and before I got there, the message "Check Coolant / Owner’s Manual" re-appear.

Is it possible that more Coolant Fluid is requiered?

My 2010 TDI has 7,300 miles on the clock. The car is always garaged and I’ve never seen any kind of leaks/fluid on the floor.

Registered

noobytoogy

Registered

Super Moderator

2010 Alaska Grey/Anthracite V6 TD I – Lux,Tech, Air and Hitch

04 Offroad Grey V6, gone, but will never be forgotten.

MacTDI

Registered

Thanks for the quick reply, really appreciate the help.

Would it be safe to fill the tank with coolant and take the 1/2 drive (25 miles) to the dealership?

noobytoogy

Registered

Why would you do that?

Engine failure due to loss of coolant then becomes YOUR risk and not VW’s.

zannapdub

Registered

fschris

Registered

MacTDI

Registered

Just wanted to check if I had any (safe) options.
I’ll be calling the dealership first thing in the morning, I’ll keep you all posted.

Is there any way to check if the Coolant is bone-dry?

MacTDI

Registered

Advice well taken. water pump replaced, I’m back on the Road, Thanks.

CustomSpooling

Premium Member

Advice well taken. water pump replaced, I’m back on the Road, Thanks.

zannapdub

Registered

MY09 TDV6 Cooling system fault

noobytoogy

Registered

@ MacTDI – glad you are sorted.

@ zannapdub – seems odd to lose power steering due to an exhaust gas coolant problem. I hope you haven’t got 2 problems there rather than one.

Talat

Registered

I have the same problem with my 2010 Touareg TDI. About a month ago the coolant warning came on. I also saw a puddle of liquid/fluid underneath the in front of the car. I took it to the dealership and they top the coolant level off and checked everything out and they did not find anything. They did pressure test too. As I read the comments above and your experience, I beleive that I have the water pump issue. Did you ask the dealer to simply replace the water pump or did you convince them to do so?
thanks

Talat
Riverside, CA

zannapdub

Registered

Hi Talat
No I did no ask the dealer to repace the water pump.
Sorry for any confusion.
I have had 2 breakdowns.. the first involved catastrohic failure of the high pressure fuel pump (see previous post).

The second involved low cooling level messages / cooling circuit problems with no obvious signs of leaks initially since the leak was internal – into the exhaust gas. following repair of the exhaust gas cooling component, there was a subequent coolant leak which seemed to have caused the power steering belts to slip. This leak was either due to installation of the replacement part or with an existing small pipe which attached to the replaced component which cools the exhaust gases.

Thanks for the advice. I shall definitely ask the dealer at next service about the water pump – particularly since there seem to have been a number of posts about this. Also VW customer care (hopefully not Customer tell someone who cares as my nissan loving colleage espouses . ) have listened to my treg problems. I would strongly suggest that you talk to them as well. They were sympathetic and sounded well intentioned – hopefully they also assisted the dealer techs and the information feeds back into VW QA system for all our benefit.

Отпустить стояночный тормоз

Проверить уровень тормозной жидкости

Check brake fluid

Stop! Oeldruck Motor

Стоп! Давление масла в двигателе

Stop! Engine oilpress

Температура охлаждающей жидкости

Check brake lights

Проверить ближний свет

Check lowbeam lights

Проверить свет задних фонарей

Check tail lights

Проверить габаритный свет

Check park lights

Nebellicht vorne prufen

Проверить свет передних противотуманных фар

Check front foglamp

Nebellicht hinten prufen

Проверить свет задних противотуманных фар

Check rear foglamp

Проверить освещение номерных знаков

Check numplate light

Проверить фонари прицепа

Check trailer lights

Проверить дальний свет

Check highbeam lights

Проверить фонари заднего хода

Check reverse lights

Аварийная программа АКПП

Trans. failsafe programm

Проверить тормозные колодки

Check brake linings

Долить воды в бачок омывателя

Washer fluid low

Oelstand Motor prufen

Проверить уровень масла в двигателе

Check engine oil level

Заменить аккумулятор ключа зажигания

Ignition key battery

Проверить давление в шинах

Check tire pressure

Проверить уровень охлаждающей жидкости

Check coolant level

Проверить масло гидропривода рулевого управления

Check steering fluid level

Не работает один сигнал тормозов

Не работает ближний свет

Dip beam /
Low beam failure

Не работает освещение прицепа

Выключен либо не работает контроль стабилизации
движения

Понижен уровень тормозной жидкости

Brake fluid low

Дефект включателя тормозных огней

Brake light dam

Включился датчик износа тормозных колодок

Низкое давление в системе тормозов

Brake assist inact

Не работает цепь тормозных сигналов

Brake light circuit

Повреждение в системе Check-Control

Система Check-control в порядке

Пробуксовка передних либо задних колёс

Елект. система регулирования твердости
амортизаторов не активна

Ключ оставлен в зажигании

Key in ignition lock

Пристегните ремни безопасности

Fasten seat belts

Выполнять диагностику АКПП

Check trans. Fail. prog

Аварийная программа двигателя

Engine failsafe prog

Включен ручной тормоз

Parking brake /
Handbrake on

Проверить освещение номерного знака

Check nuplate light

Низкий уровень охлаждающей жидкости

Coolant level low

Не работает сигнал тормозов

No brake lights /
Brake light failure

Не работает пневматическая подкачка задних
амортизаторов

Низкий уровень масла в двигателе

Проверить давление жидкости усилителя руля

Check P.A.S. fluid

Недостаточное давление масла в двигателе

Engine oil press

Накачайте шины до необходимого давления

Set tyre pressure

Повреждение в системе контроля давления шин

Tyre control inactive

Дефект шины, немедленно уменьшите скорость и
остановитесь

Не горит один из габаритов

Tail light / Park light

Превышена установленная Вами скорость

Не работает стояночный свет

Side light failure

Сенсор давления масла

Oil level sensor

sensor oelstand prufen

Проверить сенсор уровня масла двигателя

Check engine oil sensor

Автоматическая система регулирования клиренса
неактивна

Selflevel susp. inact

Не заводить двигатель, работают свечи накала