Всем привет!
Вещаю! Может кому будет полезно!)
С наступлением холодов столкнулся с небольшой проблемкой!
При температуре около 0 и ниже, при запуске двигателя, после длительной стоянки на морозе (например после ночи) приборка предательски начинала "пищать" и на экране выскакивало что-то вроде "stop! check coolant, owners manual!"
Первый раз сразу же заглушил двигатель, дернул капот и побежал смотреть уровень антифриза, ожидал увидеть пустой бачек или фонтан антифриза на двигателе, но все было в норме и по уровню)
Антифриз грубо говоря "свежий", менял чуть больше года назад, вместе с помпой и т.д.
попробовал завести снова и вуаля! и больше никаких ошибок на протяжении всех поездок за день! )
На след утро температура поднялась чуть выше 0 и при старте двигателя никаких ошибок не выскакивало!
Но как только температура снова опустилась, все повторилось по новой!
В ИТОГЕ: пытался найти в чем суть проблемы, много всего перечитал, в основном все сходилось к замене расширительного бачка (т.к. вроде "окисляются" контакты уровня жидкости, но они не съемные и впаяны в сам бачок) и/или жидкости.
Т.к. антифриз в норме, я решил попробовать сначала их почистить, ибо поменять бачок никогда не поздно!
сняв крышку, через горловину, длинным пинцетом "пошкрябал" эти самые контакты! И это сработало))) ЭТО БЫЛ САМЫЙ БЫСТРЫЙ РЕМОНТ В ГАЛАКТИКЕ! теперь даже в минус никакого писка и ошибок нет! я доволен!
MacTDI
Registered
Yesterday I got this message that said "Check Coolant / Owner’s Manual" on the MFI display. Went out and purchased a gallon of "VW Coolant Antifreeze" (part # G012A8G1G). This morning I proceded to top it off and it took the whole gallon before reaching "Max Level". Took my dogs out to the DogRun (30 miles round trip) and before I got there, the message "Check Coolant / Owner’s Manual" re-appear.
Is it possible that more Coolant Fluid is requiered?
My 2010 TDI has 7,300 miles on the clock. The car is always garaged and I’ve never seen any kind of leaks/fluid on the floor.
Registered
noobytoogy
Registered
Super Moderator
2010 Alaska Grey/Anthracite V6 TD I – Lux,Tech, Air and Hitch
04 Offroad Grey V6, gone, but will never be forgotten.
MacTDI
Registered
Thanks for the quick reply, really appreciate the help.
Would it be safe to fill the tank with coolant and take the 1/2 drive (25 miles) to the dealership?
noobytoogy
Registered
Why would you do that?
Engine failure due to loss of coolant then becomes YOUR risk and not VW’s.
zannapdub
Registered
fschris
Registered
MacTDI
Registered
Just wanted to check if I had any (safe) options.
I’ll be calling the dealership first thing in the morning, I’ll keep you all posted.
Is there any way to check if the Coolant is bone-dry?
MacTDI
Registered
Advice well taken. water pump replaced, I’m back on the Road, Thanks.
CustomSpooling
Premium Member
Advice well taken. water pump replaced, I’m back on the Road, Thanks.
zannapdub
Registered
MY09 TDV6 Cooling system fault
noobytoogy
Registered
@ MacTDI – glad you are sorted.
@ zannapdub – seems odd to lose power steering due to an exhaust gas coolant problem. I hope you haven’t got 2 problems there rather than one.
Talat
Registered
I have the same problem with my 2010 Touareg TDI. About a month ago the coolant warning came on. I also saw a puddle of liquid/fluid underneath the in front of the car. I took it to the dealership and they top the coolant level off and checked everything out and they did not find anything. They did pressure test too. As I read the comments above and your experience, I beleive that I have the water pump issue. Did you ask the dealer to simply replace the water pump or did you convince them to do so?
thanks
Talat
Riverside, CA
zannapdub
Registered
Hi Talat
No I did no ask the dealer to repace the water pump.
Sorry for any confusion.
I have had 2 breakdowns.. the first involved catastrohic failure of the high pressure fuel pump (see previous post).
The second involved low cooling level messages / cooling circuit problems with no obvious signs of leaks initially since the leak was internal – into the exhaust gas. following repair of the exhaust gas cooling component, there was a subequent coolant leak which seemed to have caused the power steering belts to slip. This leak was either due to installation of the replacement part or with an existing small pipe which attached to the replaced component which cools the exhaust gases.
Thanks for the advice. I shall definitely ask the dealer at next service about the water pump – particularly since there seem to have been a number of posts about this. Also VW customer care (hopefully not Customer tell someone who cares as my nissan loving colleage espouses . ) have listened to my treg problems. I would strongly suggest that you talk to them as well. They were sympathetic and sounded well intentioned – hopefully they also assisted the dealer techs and the information feeds back into VW QA system for all our benefit.
Отпустить стояночный тормоз
Проверить уровень тормозной жидкости
Check brake fluid
Stop! Oeldruck Motor
Стоп! Давление масла в двигателе
Stop! Engine oilpress
Температура охлаждающей жидкости
Check brake lights
Проверить ближний свет
Check lowbeam lights
Проверить свет задних фонарей
Check tail lights
Проверить габаритный свет
Check park lights
Nebellicht vorne prufen
Проверить свет передних противотуманных фар
Check front foglamp
Nebellicht hinten prufen
Проверить свет задних противотуманных фар
Check rear foglamp
Проверить освещение номерных знаков
Check numplate light
Проверить фонари прицепа
Check trailer lights
Проверить дальний свет
Check highbeam lights
Проверить фонари заднего хода
Check reverse lights
Аварийная программа АКПП
Trans. failsafe programm
Проверить тормозные колодки
Check brake linings
Долить воды в бачок омывателя
Washer fluid low
Oelstand Motor prufen
Проверить уровень масла в двигателе
Check engine oil level
Заменить аккумулятор ключа зажигания
Ignition key battery
Проверить давление в шинах
Check tire pressure
Проверить уровень охлаждающей жидкости
Check coolant level
Проверить масло гидропривода рулевого управления
Check steering fluid level
Не работает один сигнал тормозов
Не работает ближний свет
Dip beam /
Low beam failure
Не работает освещение прицепа
Выключен либо не работает контроль стабилизации
движения
Понижен уровень тормозной жидкости
Brake fluid low
Дефект включателя тормозных огней
Brake light dam
Включился датчик износа тормозных колодок
Низкое давление в системе тормозов
Brake assist inact
Не работает цепь тормозных сигналов
Brake light circuit
Повреждение в системе Check-Control
Система Check-control в порядке
Пробуксовка передних либо задних колёс
Елект. система регулирования твердости
амортизаторов не активна
Ключ оставлен в зажигании
Key in ignition lock
Пристегните ремни безопасности
Fasten seat belts
Выполнять диагностику АКПП
Check trans. Fail. prog
Аварийная программа двигателя
Engine failsafe prog
Включен ручной тормоз
Parking brake /
Handbrake on
Проверить освещение номерного знака
Check nuplate light
Низкий уровень охлаждающей жидкости
Coolant level low
Не работает сигнал тормозов
No brake lights /
Brake light failure
Не работает пневматическая подкачка задних
амортизаторов
Низкий уровень масла в двигателе
Проверить давление жидкости усилителя руля
Check P.A.S. fluid
Недостаточное давление масла в двигателе
Engine oil press
Накачайте шины до необходимого давления
Set tyre pressure
Повреждение в системе контроля давления шин
Tyre control inactive
Дефект шины, немедленно уменьшите скорость и
остановитесь
Не горит один из габаритов
Tail light / Park light
Превышена установленная Вами скорость
Не работает стояночный свет
Side light failure
Сенсор давления масла
Oil level sensor
sensor oelstand prufen
Проверить сенсор уровня масла двигателя
Check engine oil sensor
Автоматическая система регулирования клиренса
неактивна
Selflevel susp. inact
Не заводить двигатель, работают свечи накала